ΤΟ BLOG ΜΑΣ

 

 

Λόγια της Πλώρης

Μαϊ 21, 2018

Ο 35χρονος πλοίαρχος του Champion Jet 1, Γιώργος Βαζουρας, μιλάει με ενθουσιασμό για τη ζωή στο καράβι και αποδεικνύει πως ο καλός καπετάνιος δεν φαίνεται μόνο στη φουρτούνα.

Γεννήθηκα στο Βόλο, οπότε χειμώνα-καλοκαίρι βρισκόμουν δίπλα στη θάλασσα. Δεν σκεφτόμουν όμως να γίνω ναυτικός. Βρέθηκα, μάλλον, λίγο τυχαία στο επάγγελμα. Στα πρώτα μου ταξίδια, μάλιστα, δεν ήμουν και τόσο ενθουσιασμένος. Ωστόσο, μαθαίνοντας, με τον καιρό άρχισα να αγαπώ τη δουλειά σε σημείο που πλέον δεν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτή. Αγαπώ την ψυχική ελευθερία και το σασπένς που μου προσφέρει. Φυσικά, υπάρχουν στιγμές που μπαίνεις σε μια ρουτίνα, όμως ανά πάσα στιγμή μπορεί να συμβεί και κάτι διαφορετικό. Στα επιβατικά πλοία, στα οποία εργάζομαι τα περισσότερα χρόνια της καριέρας μου, όπως και να έχει, το πιο “απρόβλεπτο φορτίο” είναι ο άνθρωπος. Μεταφέρεις ανθρώπινες ψυχές και, όπως είναι φυσικό, αυτό σου δημιουργεί τεράστιο αίσθημα ευθύνης.

Όταν το καράβι είναι γεμάτο με ανθρώπους τότε νιώθουμε ότι πραγματικά προσφέρουμε. Όμως, υπάρχουν περιπτώσεις που νιώθεις χρήσιμος ακόμα και αν δεν υπάρχει ούτε ένας επιβάτης. Στο παρελθόν έχω δουλέψει σε άγονη γραμμή. Το χειμώνα παλεύεις να δέσεις σε ένα λιμάνι με μοναδικό σκοπό να αφήσεις ένα δέμα με φάρμακα, διότι από αυτό το δέμα μπορεί να εξαρτάται η ζωή ενός ανθρώπου.

Αναμφίβολα, υπάρχουν δυσκολίες στη ζωή του ναυτικού. Η φύση και οι καιρικές συνθήκες είναι απρόβλεπτα πράγματα, οπότε όσο σίγουρος και να νιώθεις δεν πρέπει ποτέ να υπερεκτιμήσεις τον εαυτό σου. Έπειτα, υπάρχει και η ιδιάζουσα απομόνωση που σου επιβάλλει αυτή η δουλειά. Σε όποια γραμμή και να είσαι και όσο συχνά και να επιστρέφεις σπίτι, δεν παύεις να λείπεις από αυτό. Καμιά φορά σκέφτεσαι “κάνω αυτό το ταξίδι της γραμμής και επιστρέφω στο σπίτι μου κάθε μέρα”, όμως στην ουσία γελιέσαι, αφού οι ώρες που επιστρέφεις μπορεί να είναι ελάχιστες και αργά τη νύχτα. Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως ο μόνος τρόπος να κάνεις αυτό το επάγγελμα είναι με τη στήριξη της οικογένειάς σου. Διαφορετικά, ο νους σου θα είναι πάντα στη στεριά, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να αποδώσεις στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων σου, ούτε να διακριθείς. Είμαι παντρεμένος και έχω μια μικρή κόρη και πολλές φορές την έχω φέρει μαζί μου στο πλοίο. Λατρεύει να είναι στη γέφυρα, δίπλα μου.

Τα προηγούμενα χρόνια δούλευα σε συμβατικά πλοία. Η μεγάλη διαφορά ενός ταχύπλοου με το συμβατικό είναι στην πίεση του χρόνου. Αν σε ένα συμβατικό παίζεις με το λεπτό, στο ταχύπλοο αναμετριέσαι με το δευτερόλεπτο. Σε ό,τι κάνεις, πάντα έχει σημασία η ταχύτητα. Από το πόσο γρήγορες θα είναι οι μανούβρες σου μέσα στο λιμάνι μέχρι το πόσο γρήγορα θα γίνει η φορτοεκφόρτωση του πλοίου, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που καθορίζουν τον τελικό χρόνο.

Με το τωρινό μου καράβι, το Champion Jet 1, είμαι αρκετά δεμένος. Είχα την τιμή να είμαι παρών κατά την παραλαβή του από τη Βρετανία, το 2015. Με αυτό το καράβι γαλουχήθηκα στα ταχύπλοα και σε αυτό έγινα για πρώτη φορά καπετάνιος. Μάλιστα, ήμουν εγώ που το οδήγησα από τη Βρετανία στην Ελλάδα. Το πενθήμερο αυτό ταξίδι, ήταν μια τεράστια εμπειρία για μένα και μία μεγάλη πηγή γνώσεων, όσον αφορά το συγκεκριμένο πλοίο. Χαίρομαι πολύ που η εταιρία Seajets δίνει τέτοιες ευκαιρίες σε νέους ανθρώπους.